W weekend zacząłem realizować postanowienie noworoczne i zamiast jeździć przez pół Europy, odwiedziłem muzeum BMW. Poniżej krótka fotorelacja.
Pierwszy silnik samolotowy - rzędowa szóstka, 23litry, 300KM, 1917r.
Pierwszy motocykl - dwucylindrowy bokser, 494ccm, 8,5KM, 1923r.
Pierwszy samochód - rzędowa czwórka, 748ccm, 15KM i felgi dziewiętnastki, 1929r.
Trzylitrowa V-dziesiątka z Formuły 1 - 930KM, 2005r. Na zdjęciu nie widać skali, ale ten silnik jest naprawdę mały.
I jego przodek z początku lat osiemdziesiątych - 1499ccm, 1100KM. Jest ktoś chętny, żeby sprawdzić, co się dzieje z normalnym silnikiem przy doładowaniu 4,4bar?
A jak komuś jedna sprężarka nie wystarcza, to służę przykładem siedmiostopniowego doładowania z 1944r.
Jedna z dwóch jedynek w muzeum. Ładne felgi, ale reszta trochę drętwa.
Czy tylko mi 3.3Li przypomina Mercedesa beczkę?
Rekin - ginący gatunek.
Pierwsze „M” – chyba w czasach projektowania w magazynie leżało dużo znaczków...
... i skrzyń biegów złożonych przez pijanego mechanika.
A tu jest dowód na to, że moda na przesadnie szerokie, polerowane ranty niestety zaczęła się w sporcie.
W tej M3 coś jest nie w porządku, prawda?
Ciekawe, czy ktoś jeszcze kiedyś wyprodukuje jednodrzwiowy samochód.
Niektóre pomysły designerów nigdy nie powinny wyjść poza fazę projektu...
...inne już dawno powinny być w sprzedaży (to jest druga jedynka).
Na zakończenie model, który mnie najbardziej zaskoczył.
I mały konkurs. Jak nazywa się ten koncept oraz gdzie i kiedy został pokazany po raz pierwszy?
PS. Jeśli ktoś zapomniał, skąd się wzięło logo BMW, to niech jeszcze raz spojrzy na pierwsze zdjęcie.
EDIT:
W komentarzu obiecałem M3 E30...
...a przy okazji znalazłem też 3.0 CSL...
...i M3 GTR.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
co do konkursu, zdjęcie przedstawia BMW Z9 GT pokazane na wystawie we Frankfurcie w 1999 r. :)
OdpowiedzUsuń/PPW
A tak w ogóle fajne fotki, jak dla mnie to jeszcze brakuje fotki klasycznej 6-tki (takiej z lat 80-tych). To był chyba najładniejszy model BMW w historii no i M3 w budzie E30.
OdpowiedzUsuńCo do rantów w felgach to uważam że o ile dzisiaj jest to postrzegane często jako "wioska" to jednak do aut klasycznych pasuje :)
Aha, mi to 3.3Li też przypomina Beczkę. W pierwszej chwili myślałem że fotki Ci się pomyliły :D
/PPW
Z9 GT - zgadza się, a teraz można kliknąć np. tu: http://www.kiefcars.co.za/wp-content/uploads/2009/08/BMWZ9-02.jpg i zobaczyć, że inżynierowie chyba trochę się rozpędzili z montowaniem zawiasów. Drzwi otwierają się w dwóch kierunkach, normalnie i do góry :-D
OdpowiedzUsuńAle co do silnika mam mieszane uczucia, niby V8, niby prawie czterolitrowy, niby nawet doładowany, ale jednak diesel ;-)
Jeśli chodzi o "szóstkę", to załapała się na to pionowe zdjęcie (druga od góry). Najważniejsze - nos - widać dobrze :-P
A M3 E30 w wersji wyścigowej chyba gdzieś mam. Jak znajdę, to dorzucę :-)
Tu jest ładna galeria:
OdpowiedzUsuńhttp://www.conceptcarz.com/view/photo/68375,27/1999-BMW-Z9-GT_Photo.aspx
Te drzwi to ciekawy wynalazek.
/PPW
A tu masz ciekawostkę apropo BMW:
OdpowiedzUsuńhttp://demotywatory.pl/738390/BMW-dopracowywane-latami
:D
/PPW
te doładowanie to tak przypadkiem nie ośmiostopniowe ? ;)
OdpowiedzUsuń/sopel
To jest silnik BMW 003. Notkę pisałem "na świeżo" i wydawało mi się, że dobrze pamiętałem, na wszelki wypadek jednak sprawdziłem jeszcze raz. Wikipedia też twierdzi, że doładowanie jest siedmiostopniowe.
OdpowiedzUsuńhttp://en.wikipedia.org/wiki/BMW_003