W kwestii sportów motorowych zapadłem w sen zimowy. Co prawda docierały do mnie jakieś newsy o perturbacjach Kubicy z poszukiwaniami nowego pracodawcy, a ostatnio o testach nowego R30, ale dziś, jak grom z jasnego nieba, spadła na mnie wiadomość, że Citroën testuje nową rajdówkę, właśnie tytułowe DS3 WRC.
Cieszy mnie to po wielokroć. Przede wszystkim dlatego, że wygląda na to, że znów Citroën jest o krok przed Fordem (i resztą konkurentów, jeśli tacy się pojawią). Po drugie dlatego, że kibicuję "projektowi DS", a myślę że rajdowa wersja może mu tylko pomóc. A po trzecie dlatego, że to jest materialny dowód na to, że rajdówki zmniejszają rozmiar, a jak wiadomo małe jest piękne.
No i mam cichą nadzieję, że dział marketingu Citroëna chcąc wykorzystać sportowe sukcesy (o ile takie będą) zgodzi się na wpuszczenie do salonów sprzedaży jakiejś szybkiej wersji. Chociaż ta nadzieja jest mocno stłumiona dotychczasowymi działaniami Citroëna. Żeby nie podnosić sobie ciśnienia (jestem już po porannej kawie), wspomnę tylko wersję C4 by Loeb z silnikami od 110KM do 180KM (w tym diesle).
No ale teraz PSA dysponuje silnikiem 1.6T, który może mieć ponad 200KM. Moim zdaniem to idealny silnik do "DS3 by Loeb".
EDIT: DS3 Racing! I jeszcze całkiem fajny filmik promocyjny (dzięki Sky).
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Citroen zapewne zrobi DS3 by Loeb, ktore bedzie TYLKO wyglądało.
OdpowiedzUsuńNa ich miejscu kupiłbym albo skopiował 100% układy kierownicze BMW albo Forda, bo to co wyprawiają bije o pomstę...
Pożyjemy, zobaczymy. Na razie patrzę w przyszłość z optymizmem, bo DS3 Racing zapowiada się smakowicie. Chociaż obawiam się, czy chcąc konkurować z Mini, Citrëon nie zapomni się trochę i czy cena nie będzie zaporowa dla przeciętnego miłośnika francuskiej motoryzacji :-)
OdpowiedzUsuńJim - myślę że kwestia leży nie tylko w układzie kierowniczym a przede wszystkim w zawieszeniu, a w ds'ie z tylu znów ujrzymy belkę skrętną :/
OdpowiedzUsuńWłaśnie w TV powiedzieli przy okazji informacji o testowaniu rajdowego DS3 że będzie cywilna wersja DS3 Racing z silnikiem 1.6 Turbo 200 km. Pokazali fotkę i wyglądała kozacko. Niestety będzie ich ponoć wyprodukowanych tylko 1000 egz.
OdpowiedzUsuńPrzy okazji się dowiedziałem że silniki w klasie WRC mają mieć zmniejszoną pojemność z 2.0T na właśnie 1.6T ale to pewnie już wiesz :D
/PPW
Z silnikami 1.6 w WRC to prawda, ale dopiero od 2011. W tym roku wszystko zostaje po staremu. Niestety także w kwestii teamów fabrycznych - 2x Citroen i 2x Ford.
OdpowiedzUsuńNo ale zmiany na 2011 miały na celu obniżenie kosztów, więc mam nadzieję, że oprócz DS3 i Fiesty pojawią się jakieś "nowe twarze". Abarth? Proton? Skoda? VW?