20 maj 2010

Proporcje

Bardzo lubię patrzeć na jedynkę z przodu.


A chyba jeszcze bardziej z boku, z pełnego profilu.


Zastanawiałem się, co szczególnego jest w tym profilu i doszedłem do wniosku, że chodzi o wyjątkowo duży rozstaw osi w stosunku do długości całego samochodu. Postanowiłem sprawdzić ten parametr dla innych aut z tego segmentu i okazało się, że jedynka jest pod tym względem bezkonkurencyjna. Co ciekawe, drugie miejsce zajął Hyundai i30, najwidoczniej koreańscy nie tylko tylną klapę wzorowali na BMW.
ModelRozstaw osi / Długość
[%]
Rozstaw
osi
[mm]
Długość całkowita
[mm]
BMW 162.826604239
Hyundai i3062.426504245
Kia cee'd62.426504250
Volvo C3062.126404252
Toyota Auris61.626004220
Renault Megane61.426404299
Volkswagen Golf61.425784199
Honda Civic61.426204270
Audi A361.325784203
Peugeot 30861.026084276
Citroen C461.026084275
Ford Focus60.926404337
Opel Astra60.826854419
Nissan Tiida60.526004295
Alfa Romeo 14760.325464223
Fiat Bravo60.026004336
Seat Leon59.725784315
Lancia Delta59.727004520
Dodge Caliber59.726354415
Subaru Impreza59.326204415
Mazda 359.226404460
Mistubishi Lancer57.526354585
Skoda Octavia56.425784572


No i jak się okazuje, nie łatwo jest ukryć dziedzictwo genetyczne. Liczba 2578 powtarza przy każdym kompakcie VAGa, inne motoryzacyjne rodzeństwa też łatwo znaleźć. Ale oczywiście to tylko liczby, a samochód to także emocje. Dla niektórych przede wszystkim emocje.


PS. Jako że w przyszłym miesiącu 118d kończy cztery lata, jest to prawdopodobnie ostatnia notka dotycząca tego auta. Trochę mi smutno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz