24 maj 2010

Taxi

Czy taksówki muszą być duże? Pierwsza odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak. Mają przecież zapewniać komfort, pozwalać na przewożenie sporych bagaży (wszakże dworzec czy lotnisko to typowe cele podróży taksówkami), no i przydaje się odrobina prestiżu (tu od razu przychodzi na myśl warszawska korporacja Merc Taxi).

Ale zdarzyło mi się ostatnio zawitać do Bazylei, gdzie zobaczyłem twór o nazwie MiniCab, czyli taksówkę-Yarisa. I po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że w większości przypadków taki Yaris spełni swoją rolę równie dobrze jak E-klasa. Przecież taksówki, najczęściej jeżdżą z jednym pasażerem po zatłoczonych miejskich ulicach i parkują tam, gdzie miejsc parkingowych nie ma wcale, bądź są w większości pozajmowane. Mały bagażnik też zazwyczaj nie stanowi problemu, bo jedna, choćby duża, walizka zmieści się nawet do Yarisa.

Spodobał mi się ten pomysł. Ciekawe, czy i kiedy podobne taksówki pojawią się w polskich miastach.

7 komentarzy:

  1. A żółte 206 jako taxi bodajże w Tunezji? :D
    W PL takie małe auta mogą się nie przyjąć z podobnego powodu jak nie przyjmą się auta stworzone jako taksówki (np. te typowe angielskie). U nas taksówka to równocześnie auto rodzinne. Na urlop wozi rodzinę a w dni pracy klientów. Te auta w większości brane są w leasing więc im większe się da tym lepiej.

    /PPW

    OdpowiedzUsuń
  2. A Sawa taxi i ich ogromna flota A-mercedesów? ani to duże, ani porządnie wykonane... i w kółko reklamy w środku puszczają na małych, podwieszonych ekranach w środku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja powiem, ze we wawie juz jest korporacja co jezdzi tico/uno i... tym podobnymi wynalazkami.
    Do tego maja 1.20PLN za kilometr
    http://ekocabtaxi.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja napiszę, że eco-taxi jeździ też jedno Tico, i spełnia swoją role dowiezienia (zazwyczaj zwłok) w nocy z miasta do domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę, czyli jednak. Nie wiedziałem ani też nie widziałem tico/uno na taxi. Ale to fajnie, niech jeżdżą, mi tam zazwyczaj wisi jaka taksówką jadę, byleby syfu w środku nie było i dało się dotrzeć cało do celu za w miarę rozsądne pieniadze :)

    /PPW

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedne takie "eco" taxi stoi pod t01 chalupa ;) wlasnie tico :)

    W ramach ciekawostki jak juz jestemy przy taryfach. www.autobania.pl - kiedys to w topgear pokazywali, a ktos madry wzial i u Nas zainwestowal we "flote"

    OdpowiedzUsuń
  7. Ano potwierdzam - stoi u mnie tikaczu i zawsze się temu z ciekawością przyglądam...

    OdpowiedzUsuń