Minęło parę miesięcy, pojawiły się oficjalne konfiguracje. I co? Silniki benzynowe na szczęście są, ale tylko dwa (1.6VTi 120KM i 1.6THP 156KM), za to diesle - zgodnie z zapowiedziami - są aż cztery (1.6HDi 112KM, 2.0HDi 140KM i 163KM oraz 2.2HDi 204KM). Tak mnie to zastanowiło, ze postanowiłem sprawdzić listę dostępnych silników w innych autach PSA. Wybrałem po trzy najnowsze Citroeny i Peugeoty:
Model (data premiery) | Silniki benzynowe | Silniki Diesla |
Citroën C3 / DS3 / C3 Picasso (2009) | 1.1i 60KM 1.4i 75KM 1.4VTi 95KM 1.6VTi 120KM 1.6THP 156KM 1.6THP 207KM | 1.4HDi 68KM 1.6HDi 92KM 1.6HDi 112KM | Citroën C5 (2008) | 1.6 VTi 120KM 1.6THP 156KM | 1.6HDi 112KM 2.0HDi 140KM 2.0HDi 163KM 2.2HDi 204KM 3.0HDi 240KM |
Citroën C-Crosser (2007) | 2.4i 16v 170KM | 2.2 HDi160KM |
Peugeot RCZ (2010) | 1.6THP 156KM 1.6THP 200KM | 2.0HDi 163KM |
Peugeot 3008 (2009) | 1.6 VTi 120 1.6THP 156KM | 1.6HDi 110KM 2.0HDi 150KM 2.0HDi 163KM |
Peugeot 5008 (2009) | 1.6 VTi 120 1.6THP 156KM | 1.6HDi 110KM 2.0HDi 150KM 2.0HDi 163KM |
Trzy razy najmocniejsza wersja jest dieslem, trzy razy - benzyniakiem (ale raz jest to silnik Mitsubishi). Trzy razy dostępnych jest więcej wersji wysokoprężnych niż benzynowych. Rozpiętość mocy oferowanych przez diesle też jest większa. Wynik? W mojej ocenie - nieznaczne zwycięstwo HDi. Dlaczego nieznaczne? Bo honor benzyniaków ratuje Citroën Sport, który przygotował silnik do DS3 Racing. Ponad dwieście koni z 1.6 nie może przejść niezauważone na tym blogu ;-)
Nie da się jednak ukryć, że PSA obecnie nie produkuje żadnego silnika benzynowego o pojemności powyżej 1600cm3. I wcale nie jestem pewien, czy w ogóle nad takim pracuje. Z jednej strony 508 i C5 aż się proszą o mocnego benzyniaka, z drugiej - Peugeot i Citroen nie mają dużych tradycji w produkowaniu mocnych limuzyn, więc pewnie i potencjalnych nabywców nie ma zbyt wielu. Pozostaje się cieszyć udaną konstrukcją i czekać na następcę, który również ma powstać we współpracy z BMW i ma spełniać normę emisji spalin Euro6.
PS. Przed chwilą sprawdziłem silniki dostępne w nowym C4 - remis, po trzy diesle i benzyniaki o mocach odpowiednio od 92 do 150 i 95 do 156KM.
chodzą słuchy że od wakacji będzie c5 1.6 thp 200 (polift) i coś też czytałem o c4 1.6 200 ale czort wie czy to się pojawi w salonach :) tj. w przypadku c4 można się dogrzebać do takich info w citroen network /X
OdpowiedzUsuńZ liftingiem C5 to chodzi tylko o zeszłoroczną zmianę świateł, czy szykują coś większego na ten rok?
OdpowiedzUsuńA jeśli chodzi o THP, to czekam na obiecane fotki :)