Nie jeździłem RWD od czasu malucha i dużego fiata, to pomyślałem, że odświeżę sobie wspomnienia i postanowiłem pojeździć BMW.
Co mi się podobało:
++ napęd
+ komputer pokładowy sugerujący optymalny bieg
+ drzwi bez ramek
+ dwa gniazda zapalniczki w środku
+ schowek przed pasażerem wyłożony przyjemnym materiałem
Co mi się nie podobało:
-- kiepskie plastiki w środku
-- nierówna podłoga na przednich miejscach
- kiepska reakcja na gaz na szóstce
- skrzynia biegów, a dokładnie wsteczny
- brak koła zapasowego
- kierunkowskazy
- kierownica nieprzyjemna w dotyku
- brak tempomatu
Dwie ostatnie wady można szybko wyeliminować kupując nieco lepszą wersję, ale koło zapasowe nie jest dostępne w żadnej wersji ani seryjnie, ani za dopłatą i nawet sprzedawca przyznał, że dla części klientów jest to duża wada. Jakość plastików i radia „Business” to był lekki szok, jest chyba gorzej niż w Ibizie, a podobno BMW, to marka premium. Kierunkowskazy też są z innej epoki, po lekkim dotknięciu mrugają tylko raz, a żeby je włączyć „na stałe” trzeba użyć zadziwiająco dużo siły. Wsteczny wrzucałem ze cztery razy i za każdym razem miałem problemy. Niby jest schemat, z którego wynika, że powinno być "do siebie i do przodu", ale w praktyce to nie jest takie proste.
Podłoga to temat na nocne Polaków rozmowy, może wtedy ktoś wymyśli, co konstruktor miał na myśli. Pedały są w lekkim zagłębieniu, a im bliżej fotela, tym wyżej. Pierwszy raz w życiu prowadziłem samochód, w którym prawą stopę można trzymać tylko na gazie lub hamulcu. Tempomatu mogłoby nie być nawet za dopłatą. W zamian mogliby dokładać zapasówkę.
Fajnym gadżetem jest komputer pokładowy, który podpowiada, kiedy zmienić bieg i na jaki, np. w czasie jazdy stówką na czwórce komputer proponuje wrzucić szóstkę, nie głupie. Jednak największą zaletą jedynki jest tylny napęd. Niestety było sucho, więc nie dane mi było wykorzystać wszystkich jego zalet, chociaż jak się zapomniałem z gazem i sprzęgłem, to było czuć potencjał.
Ale najbardziej podobało mi się nowe Z4, które akurat stało w salonie. Może kiedyś...
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
nierówna podłoga, kiepska reakcja na gaz na 6tce? Jaja sobie robisz?? :P :D :] F, szukasz dziury w całym :P
OdpowiedzUsuńTrochę szukam, ale podłoga to na poważnie. Wsiądź do jedynki i zdejmij nogi z pedałów, od razu poczujesz, że coś jest nie tak. Reakcja na szóstce to nie duży problem, jest jeszcze kilka innych biegów ;-)
OdpowiedzUsuń