Oczywiście każdy chciałby płacić mniejsze podatki, a producenci o tym wiedzą, więc jak do ustalonego limitu brakuje im kilku gramów, to zaczynają kombinować. W Holandii granicą, poniżej której można zaoszczędzić parę euro jest 116 gramów w przypadku Diesli i 140 gramów dla benzyniaków. W przypadku Focusa najbliżej tej granicy jest wersja 1.6TDCi 109KM z emisją 119g/km. Co zrobił Ford, żeby zejść poniżej wspomnianego limitu? Wypuścił wersję Econetic, która ma koła 195/65R15 zamiast 205/55R16 i skrzynię biegów zalaną olejem o mniejszej lepkości. Tak nie wiele, a ogranicza emisję CO2 o cztery gramy i pozwala oszczędzić kilkaset euro rocznie.
Sprzedawca w Fordzie przyznał, że olej, to bardziej marketingowa ściema, a zmniejszone spalanie jest głównie zasługą węższych opon i lżejszych kół.
A na poparcie tej tezy porównanie trzech wersji Hondy Insight:
Wersja | Spalanie [l/km] | Emisja CO2 [g/km] |
Basis | 4,4 | 104 |
Comfort | 4,4 | 104 |
Elegance | 4,6 | 109 |
Wersja Elegance ma opony w rozmiarze 185/55R16 zamiast 175/65R15.
A wracając do Focusa. Co zrobić, żeby płacić niskie podatki i nie jeździć na wąskich piętnastocalowych kółkach? Kupić wersję Econetic, a potem dokupić szesnastki, siedemnastki, albo nawet osiemnastki.
* - wiem, że według zaleceń PTChem to już nie jest dwutlenek węgla tylko ditlenek węgla, ale ja jestem starej daty i uważam, że powinien być jakiś okres przejściowy dla takich jak ja i dlatego dopóki się nie przyzwyczaję do nowych nazw, będę używał starych, niepoprawnych ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz