Jedną z niezaprzeczalnych zalet Alfy jest duży, bo aż sześćdziesięciolitrowy zbiornik paliwa, który przy moich obecnych przebiegach pozwala zapomnieć o tankowaniu na trzy, cztery tygodnie*. Żeby nie być gołosłownym sprawdziłem datę ostatniego tankowania - 03.07.2010, nasuwa się oczywisty wniosek: chyba pora przerzucić się na rower.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZ4bKk-awAiL3rn8sFH50ZLJWFr5SMfdVTBjaM7uivdwljjetfpaQMRxtyDpRf-3aAbS0QLFPkFwi7Lwfx1Ni1NejHyAShw8VmR9_HCdf5vpd3TJ9O6TzIfSmpFcrBnsQoW-sB_avMZc8/s200/DSC_8861.JPG)
Ale póki jeszcze zdarza mi się wsiąść do auta, oglądam rozwiązania włoskich projektantów, czasem z zachwytem, czasem z niedowierzaniem. Ot, sterownik szyb w drzwiach kierowcy, który zamiast czterech osobnych wyłączników - po jednym na każde okno, ma tylko dwa i przełącznik "rear", którego naciśnięcie pozwala na sterowanie tylnymi szybami.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiob5t0HPUG3xXIPF-9QU4iUsbRBjf8gQhMG4vJzT_K0LOJC9YVRTC4uM7lkQwEAtpDwi36PjXTDxAco1iTFuMosf5q0XgLclwX0Jth_ISK7hZXLWKn8vbBcKX_I1dlG4REQ8QwYjZd2fs/s200/DSC_8875.JPG)
Równie dziwne są centralne nawiewy z trzema osobnymi kratkami. Pamiętam Audi 80 z trzema nawiewami na środku, ostatnio trzy nawiewy pojawiły się w Peugeocie 308**. Ale w obu tych przypadkach dodatkowy nawiew jest identyczny z pozostałymi dwoma i może być skierowany na kierowcę lub pasażera. Trzeci nawiew w 147 umieszczony jest na górze deski rozdzielczej i ma nieruchome kratki. Zdaje się, że pełni głównie funkcję stylistyczną. I to właśnie za takie drobiazgi lubię Alfę Romeo.
* - przypomina się Abarth, który potrafił wypić cały zbiornik w trzy godziny.
** - w RCZ środkowy nawiew został zastąpiony eleganckim zegarkiem z pożytkiem dla stylu, a bez szkody dla funkcjonalności.
ejjj... tez mam taki nawiew w gore ;)
OdpowiedzUsuńPodobną centralną kratkę nawiewu miała zdaje się też Marea :) Ale to w końcu ma z alfą więcej wspólnego niż Peugeot :)
OdpowiedzUsuń/PPW
A jak Ci się podoba wlew płynu do spryskiwaczy ? /Sky
OdpowiedzUsuńTo skoro ta dodatkowa kratka skierowana w próżnię jest takim powszechnym dodatkiem, to może ktoś mi powie, do czego ona służy. Oczywiście jeśli odrzucimy teorię, że to tylko element ozdobny ;-)
OdpowiedzUsuńA wlewu do spryskiwaczy jeszcze nie używałem, więc, wstyd się przyznać, nie wiem, gdzie jest, ani jak wygląda. Jak wrócę do domu, to zajrzę pod maskę i dam znać, jak mi się podoba :-P
Zawsze mi się wydawało że ta dodatkowa kratka to dodatkowy nawiew na przednią szybę :)
OdpowiedzUsuń/PPW